söndag 1 november 2009

oh, du ljuva frihet.

har suttit har ett tag och forsokt hitta nagot bra satt att borja detta inlagg. jag kommer inte pa nagot bra, vitsigt eller ens vanligt satt. jag kanner mig smatt avdomnad efter allt som hant, eller det som inte hant? eller.. hmm...
'
jaja, de senaste tva veckor har i alla fall blivit spenderade i agnes waters/town of 1770. planen var tva dagar dagar, hur gick detta till? forst och framst var det for att vi skulle ta dykcert som vi stannade langre. det va meningen ja.. jag borjade, men hoppade snart av da insikten att jag inte har nagot i vatten att gora kom over mig. det tog inte lang tid, dyka och vatten ar inte min grej. bra nu vet jag det. det visste jag kanske innan ocksa, eller trodde/anade iaf, men nu vet jag. stannade och stottade mika i hennes grej och akte sedan ut pa stora barriarrevet och snorklade istallet. och vet ni vad? jag sag en skoldpadda! det va precis det jag ville. fiskar? jo, dom sag jag ocksa. men sa fort dom lite storra va i narheten simmade jag snabbt ivag och nynnade pa en trudelutt som gick nagot liknande: don't like the big fish, don't look at the big fish. simpel, men melodin var storslagen, lovar.
'
och jag vet inte hur jag ska forklara den andra handelsen. den ar for storslagen for att vara sann. man kan saga att det ar, och har varit, min stora drom. ja, det kan jag nog.
det artade sig val sa att i det mindre katastrofala forsoket att ta dykcert sa foreslog lararen vi hade att jag skulle testa akrobatikflyg. det skulle nog passa mig battre. DET PASSADE MIG PERFEKT!
fan.. kan inte ga in pa detaljer.. men vet ni vad? jag va som fisk i vattnet (ja, jag inser hur daligt ordval detta var da jag misslyckades miserabelt pa att just vara i vattnet, men det far ga!) dar uppe! piloten var sa imponerad med mig att han akte direkt till dyklararen och skulle skryta om mig. jag har aldrig i hela mitt liv fatt sa mycket komplemanger om nagot jag gjort forut. jag ar faktist bra pa nagot, riktigt bra!
'
men nu har vi lamnat det lilla town of 1770 och ska vidare mot nya spannande aventyr. och aven de ska bli storartade. jag och mika ska erovra varlden!


'

'

'

(har bara min kamera till mitt forfogande just nu, som vi nastan aldrig andvander, sa det far bara bli ett par bilder fran flygningen da.)

1 kommentar:

  1. Fy fan va häftigt!! Det där vill jag också göra!
    Det måsta ha varit en upplevelse för livet :)

    SvaraRadera