måndag 16 november 2009

lyckan av livet jag lever och det som kommer efter detta!

Jag har inte skrivit har pa jattelange, vad hande sist? Vi va fortfarande i agnes waters va? Eller straxt efter det. Jaja, mycket har ju hant efter det. Vi har haft fettisdagar i noosa da vi bara at pa kfc och subway dagarna i anda mellan utgangar och strandbesok. Spenderade en heldag pa Australian Zoo och klappade kangrusar, koalor och alla sorters galna djur! Mjuka som fa, och visst var det nara att nagon hamnade med i ryggsacken pa vagen hem.


'

Sedan bar det av mot surfers paradise, dit man aker bara for att festa och ligga pa den enorma stranden som ligger… ja, i stort satt i staden. Det blev party forsta dagen, fyra olika klubbar pa en kvall, en gratis drink pa varje stalle och en shot att starta kvallen med pa hostlet. Party party! Men mer fest an sa blev det inte. Vi borjade roa oss med andra saker istallet. En helkvall i en arcadhall, barnsligt... eller bara jatteroligt? Vi gjorde i alla fall av med 60$ dar, men visst maste man val ha lite av barnasinnet kvar och glomma vardet av pengar? och vattenpark? Klaaaaart! Wet n’ wild here we come. Vi akte massa roliga saker, och visst skrek man till lite da och da. Vi hittade tva sma pojkar vi racade med, och pa vag upp pa nagon vattenkana bad dom oss saga nagot pa svenska och mika delade med sig av den brilianta komentaren ”ni ser valdigt sma ut”. Tro det eller ej sa hade hon inte lust att forklara vad det betydde efter hon yttrat orden. (belive you me, jag skrattade mycket da!)

'


Nu befinner jag mig i byron bay som ska vara den sista anhalten (om man bortser fran sydney som vi flyger fran om bara nagra dagar (!!)) i australien. Och vet ni vad? Idag. Nagra timmar sedan. 4.2 km upp i luften. Trumvirvel…….. hoppade jag ut fran ett fullt fungerande flygplan! Jag har nu alltsa gjort en av de saker jag satt som livsmal, jag har hoppat fallskarm! Hur ska jag jag beskriva det? Gar det att beskriva? Man borjar med att vanta, i nastan 30 minuter, bara for att komma upp till ratt hojd. Pa den tiden hinner man bli lite uttrakad och glomma vad man ska gora. Ja, jo, tills han faktist oppnar dorren till flygplanet och det blaser som galet. Sticker ut benen ur planet och har valdigt svart att halla dom stilla da det blser sa forbannat mycket . AND JUMP! Den forsta shocken/ruset/adrenalinkicken nar man hoppar ut ur ett flygplan ar obeskrivlig. Och faktum ar att man faktist far skrika och svara hur mycket som halst, for jag aker snabbare an ljudet sa varken jag eller han bakom mig hor vad jag sager eller skriker! Landningen sker, adrenalin, mika ar redan nere. Springer mot varandra i slowmotion och kramar varandra hojtar och stojar. Gor var fina lilla dans vi kom pa pa fyllan och dansade runt en fransk kille pa gatan. Avslutade det hela med ett glas champange, som satt battre an vad den borde gora.

'
Allt jag kan saga ar att livet ar underbart och jag far stundtals uppenbarelser hur lycklig jag ar. Jag ar lycklig over att vara har i australien och ha det sa otroligt bra och fa gora min grej med mina vanner. Att snart fa aka till USA och kanna pa ett helt annorlunda liv dar och se en annan varldsdel . Att, samtidigt som allt detta hander, kunna langta hem. Till mamma, joakim, vanner, jobb, plugg, lagenhet, jul, fiskarna, ett liv efter detta!
'

3 kommentarer:

  1. jag tänker fan sluta läsa din blogg nu, jag blir så sjukt avis på allt kul ni gör! :p alla säger att fallskärmshoppning är bäst, jag borde nog prova nån gång. söta djur ni träffade! australien har ett grymt djurliv. visst är koalor det mjukaste djur du någonsin klappat?! som en nyköpt nallebjörn! helt sjukt underbara. och vad brun du har blivit, då! akta cancern bara. :p okej, nu ska jag sluta vara en sån party pooper.

    SAKNAR DIIIIIG! ta hand om varandra!

    pussss.

    SvaraRadera
  2. LOL, Mika looks funny with her lollipop while she dances.

    SvaraRadera
  3. Jag ska tamefan hoppa fallskärm i sommar, om det så är det sista jag gör.

    Haha.

    Ha det bra!

    SvaraRadera