onsdag 16 december 2009

Ledgendary!

med sorg i hjartat har vi lamnat ifran oss det som vi kallat hem i 17 dagar. pacmanvanen har tjanat oss val men nu har det varit dax att saga farval och borja pa slutet av var resa. jag maste saga att jag verkligen njutit av att kora denna bil, i vatt och tort, morker och ljus, gladje och panik. att stundtals bryta ut i ljuva stammor som ekar till queen. den har bilen ar den forsta bilen jag kort ordentligt, langa strackor och en langre tid. jag saknar den redan!













och imorgon ar det flyg som galler!
hoppas bara att det inte blir som sist. vi var ute i god tid, men bilen vi skulle aka med va sen, alternativt hade missuppfattat tiden. vi kom dit med ca 10 minuter kvar av in-checkningen och kande att allt var frid och frojd. sa vi satte oss och at sushi med 40 min tills vi skulle vara vid gaten. glomde jag att saga att vi inte tagit oss igenom sakerhetskontrollen an?
ojo! vid 5 minuter kvar tills vi skulle, inte bara vara vid gaten, utan boarda planet sa inser vi att vi vart nagot av tidsoptimister. rusar genom allt vad sakerhets- och passkontroller heter bara for att bli tagna for en extra random narkotikakontroll!
"how's it going?"
"good, but a bit stressed out"
"why is that"
"we are a bit late for our flight"
kollar pa vara biljetter
"damn, you really have to run fast.. when we're done here."
och ack vad vi fick springa! anda till andra sidan av flygplatsen, sedan fa se att det ar 'last call' pa vart flyg.
vi blev till och med utropade, med namn, i hogtalarna att vi omedelbart borde bege oss till gaten.
tva minuter till och vi skulle sta dar och se valdigt dumma ut medan planet lyfte. nu sag vi bara dumma ut pa planet medans det lyfte!

slutsats: sushi ar gott nog att nastan missa ett flyg for!

1 kommentar: